Tydzień w branży (3-10 marca)
Za nami kolejny tydzień, w trakcie którego pojawiło się kilka nowych informacji dotyczących sponsoringu. Co dokładnie działo się w marketingu sportowym?
PGNiG nadal z piłką ręczną
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. pozostanie sponsorem tytularnym rozgrywek ligowych piłki ręcznej mężczyzn.
W ramach umowy rywalizacja nadal będzie nosiła nazwę PGNiG Superliga, a logo sponsora będzie eksponowane m.in. na strojach zawodników oraz bandach reklamowych. W ramach współpracy podmiot zaangażuje się także w utworzenie zawodowej ligi kobiet. Nowa umowa została podpisana do 2023 roku.
– Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo z dumą wspiera polską piłkę ręczną. Jesteśmy z naszymi drużynami na dobre i na złe. Liczymy na dynamiczny rozwój tej pięknej dyscypliny i na sukcesy naszych zawodników na arenie międzynarodowej. Wspieramy sport, gdyż jego zasady są bliskie naszym: gramy fair play – szczypiorniści na boisku, a my realizując naszą strategię niezależności energetycznej Polski – powiedział Piotr Woźniak, Prezes Zarządu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA.
– Bardzo dziękuję PGNiG – sponsorowi strategicznemu – za zaangażowanie, wszelki wkład i wierność naszej dyscyplinie. Jesteśmy zaszczyceni, że Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, jedna z największych polskich spółek, jest sponsorem naszej dyscypliny. Rola PGNiG jest kluczowa dla rozwoju polskiej piłki ręcznej. Zawsze to podkreślam i będę podkreślał – powiedział Andrzej Kraśnicki, Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce.
Superliga szuka PR Managera
PGNiG Superliga w związku z rozwojem rozgrywek piłki ręcznej szuka osoby na stanowisko PR Managera.
Do obowiązków pracownika należeć będzie m.in. udział w tworzeniu i wdrożenie strategii komunikacyjnej, współpraca z partnerami medialnymi, opracowywanie materiałów prasowych i wsparcie działu digital w social media. Więcej informacji spółka przekazuje na stronie pgnig-superliga.pl.
Fortuna dla GKS-u Katowice
Zakłady Bukmacherskie "Fortuna", które do tej pory wspierały sekcję piłkarską GKS-u Katowice, postanowiły poszerzyć współpracę.
Sponsor klubu z Bukowej zdecydował, że także sekcje hokejowa oraz siatkarska będzie mogła liczyć na ich pomoc. Na początek firma przyjęła tytuł sponsora meczu Polskiej Hokej Ligi, a także została srebrnym partnerem ekipy z Plus Ligi.
Karolina Biedrzycka rzecznikiem prasowym Wisły
Zarząd Wisły Kraków S.A. 4 marca 2019 roku powierzył Karolinie Biedrzyckiej rolę rzecznika prasowego klubu. Biedrzycka do tej pory pełniła funkcję zastępcy rzecznika prasowego.
Karolina Biedrzycka to wnuczka legendarnego obrońcy Białej Gwiazdy - Władysława Kawuli. Z krakowskim klubem związana jest od 2011 roku, z przerwą na pracę w Lechii Gdańsk, gdzie pełniła rolę specjalisty ds. komunikacji. W Wiśle przechodziła przez poszczególne szczeble kariery: od praktykantki, przez specjalistę ds. komunikacji medialnej, menedżera ds. komunikacji medialnej, zastępcę rzecznika i teraz obejmując stanowisko rzecznika.
Stomil ze wsparciem miasta
Stomil Olsztyn otrzyma 400 tysięcy złotych od miasta w ramach przeprowadzonego konkursu na promocję Olsztyna poprzez sport w rywalizacji ligowej.
Logo marketingowe miasta będzie umieszczone na bandach reklamowych, na strojach zawodników oraz oficjalnej stronie klubu. Przypomnijmy, że na pomoc klubowi z problemami finansowo-organizacyjnymi zdecydował się w ostatnim czasie Michał Brański.
Lechia z zastrzykiem pieniędzy
Lider piłkarskiej Ekstraklasy także może liczyć na włodarzy miasta. Umowę pomiędzy Lechią Gdańsk, a Urzędem Miasta Gdańsk podpisano jeszcze w ubiegłym roku, dzięki której konto klubu z Trójmiasta zasili aż 7,2 miliona złotych netto.